onsdag 4 januari 2017

Vårfärg...


Jag tycker det är fantastiskt mysigt att ta fram julen med allt vad det innebär i lampor och lyktor men det finns väl inte något som är så härligt som att få städa undan den igen? ÅH vad jag kan tycka det är skönt! Få städa undan, damma skura och slänga in alla julsaker i garderoben igen och byta ut det mot nya glada härliga vårfärger!

En sak jag bestämde tidigt var att jag skulle ha andra gardiner i matsalen på hotellet. Dom är jättefina dom som hängt där men jag känner jag vill ha in lite färg i rummet som ger lite värme. 

Igår åkte vi till ullared och köpte en massa till vårt eget hem och då kom jag på att jag skulle ha gardiner till hotellet oxå. Sagt och gjort, med hem följde 13 paket med ljungrosa gardiner med sånt där härligt fint fall. Ljusa tunna men ändå med väldigt mycket färg och väldigt mycket vår i sig. 

Nästa steg är att ta hem nya blommor istället för julblommorna som står där, var inne och beställde av Britt på Tulipa idag. 

Under våren har jag som projekt att få ner dom gula tapeterna i hallarna och måla dom vita. Och så går jag och spånar på färg till bröstpanelen där det ska bli cafe. Det är idag väldigt grått därinne. Ska vi köra på med en mörkare blå? eller kanske grönt? Kom gärna med förslag! 

Nästa vecka kommer jag finnas på hotellet på förmiddagarna, jag har en väldigt massa frallor i frysen som varit till hotellet tidigare på frukosten, så det går alltid fint att komma in på en kopp kaffe med fralla, 10 kronor! Eller beställ till ditt företagsfika! Ska du ha många frallor så ring gärna och beställ i förväg så jag hinner få upp dom ur frysen. 

Nu blir det pappersarbete resten av kvällen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar