söndag 15 januari 2017

Vårens härligaste event! Kanske häftigaste?



Igårkväll kom vårens härligaste och kanske häftigaste event till! Jag pratade med Stefan Klang för ett tag sen, i Still standing, och kände att en spelning på långfredagen vore inte fel? Från min gamla tid på hotell i Falkenberg så var långfredagen en sån där dag man gick ut träffade vänner, åt gott, och hade roligt!

Så, bokade spelning! Sen satt jag och spånade middag och samtidigt satt jag och pratade med min goa vän Bea som låg hemma sjuk igår men fick flängt ihop en middag av guds nåde till sig och sin make. Vi började prata om mat och prepp och så kom vi in på långfredagen.

För alla er som inte känner Bea vilket inte många gör härnere, så har hon varit med i Grill och BBQ VM och nu senast på SM som gick på Liseberg förra våren. Hon jobbar på nåt som heter lammet och bonden i Lerum och dessutom i en fiskaffär nånstans däruppåt oxå. Jag lärde känna Bea när hon var på jakt efter anka till ett dop och jag råkade i samma veva ha två drakar, dvs två ankhanar, härhemma som slogs på liv och död. Just det där med närproducerat när man vet att ankor och annat haft det bra är något som både hon och jag värnar om, det ska inte vara storproduktion, burhöns, får som är uppfödda på mängder av kraftfoder etc etc. Listan kan göras lång. Vi fann varandra på studs och Bea är en människa som om du möter henne när du är trött och deppig, ja då är du inte det längre när du pratat en stund med henne! Det lovar jag!

Hur som helst, vi bestämde igårkväll att hon kommer ner och hon kommer bjuda er på en makalöst god grillbuffe och till det serverar vi en lika härlig dessertbuffe. När magarna är mätta så får ni rocka loss till Still Standing, själv hoppas jag att våren dessutom visar sig från sin allra finaste sida då så att vi får en helt alldeles underbar vårkväll!

Boka bord, dom första bokningarna har redan ramlat in så här lär det bli fullbokat, snabbt! Välkomna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar