söndag 8 januari 2017

För livet mot Cancer!


Cancer är en hemsk sjukdom som någon gång i livet drabbar oss alla eller någon anhörig till oss. Känslan av att stå maktlös och se en människa tyna bort  är obeskrivlig. 

Jag är som många av er vet hundmänniska. För ett antal år sen så var det en tjej som startade igång ett jaktprov som heter Apportera för livet mot cancer. Det har hållt på några år och det har fått in väldigt mycket pengar till cancerforskningen, men jag har själv inte känt tidigare att jag kunnat bidra med så mycket. 

När nu detta kom upp iår och provet ska hållas härnere i södra halland kände jag direkt att vad kan jag och hotellet bidra med? Fick svaret från ansvarig direkt, boende till domarna! och självklart så ställer vi upp på det! Det är fem domare som kommer att bo på hotell Freden under första helgen i juli.

Första helgen i juli iår är dessutom Knäredsdagen enligt uppgift som jag fick så sent som igår. Att detta sammanfaller är ju jätteroligt och jag hoppas att fler hundförare och funktionärer både vill bo hos oss och uppleva knäreds eget firande samtidigt som man är med på ett för forskningen jätteviktigt prov.

Därför tänker jag såhär att för varje måltid jag säljer under helgen, så kommer 10% att gå direkt till gruppens insamling och till det behöver jag ER hjälp! 

För livet, mot cancer! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar