torsdag 26 januari 2017

Januari månad är snart till ända

Foto Plantagen

Snart, alldeles snart, så kan jag få springa till affären och köpa såna här. Åh vad jag älskar våren och föraningen om den, hör ni fåglarna som kvittrar ute nu? I eftermiddags när jag gick i stallet härhemma och mockade så satt maken ute på vår stora gjutjärnsgryta och drack kaffe. Ja grytan står uppochner :). 

Så mysigt! Fåglarna kvittrar, solen sken lite en stund och det var alldeles vindstilla idag. Det finns en fågel som jag aldrig hör häruppe på höstarna men som låter om våren och sommaren på morgonen. Kan inte härma ljudet av den så svårt att få någon att försöka sig på att veta vad det är för en fågel men den bär för mig budskap om våren! Så skönt!

Men, nu är januari snart slut! Har ni nu bokat alla matbokningar som sig bör innan månaden är slut? Fick en liten glad matbokning idag om ett sällskap som ville komma och äta innan dom skulle iväg på annat en kväll när våren verkligen är här! Det kan du oxå boka! Ska ni på konsert, bio, eller något annat trevlig och vill äta en bit mat innan ni åker och är några stycken, ring och boka! Men ring i god tid innan så är vi tacksamma!

Och så glömmer ni väl inte lördag? Ni som har facebook och vet med er att ni kommer, gå in och tryck på *kommer* på eventet, ni som inte har facebook, snälla lägg gärna ett mail att ni kommer, detta för att ni alla och envar ska vara sådär härligt mätta och goa i magen när ni går hem! Vill helst inte att maten tryter halvvägs. 

Så, varmt välkomna på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar