söndag 18 december 2016

Söndag...



Söndagar är veckans skönaste dag om du frågar mig. Lugnt på alla plan, det är så härligt!

Idag for jag ner till hotellet och städade efter våra gäster som åkte idag, dom la nyckeln när dom åkte, for iväg till kastrup långt innan dom flesta av oss ens funderade på att stiga upp. Mysiga goa människor!

Sen idag har vi varit på lite inspirationstur och ätit julbord nere i Skummeslövsstrand. Det är ju lite så att har man ett hotell eller en restaurang så måste man oxå ha lite inspiration, lite input, hur gör dom där och där med det och det? Inspirationen får ju på nåt sätt aldrig sina och man får aldrig vara rädd för nya infallsvinklar heller. 

Det vi fick idag var väldigt gott, väldigt väldigt gott och oxå väldigt hemlagat! Ett julbord helt i min melodi och dessutom var allting faktiskt i småbitar. Inga stora flådiga fat med mängder av mat, eller jo det var det ju, men allting var delat i lagom stora bitar. Gjorde att man åt sådär lagom och faktiskt inte heller tog mer än man orkade äta upp men att man smakade på i princip allt. Jag gillade idén! 

Och så måste jag få lov att säga TACK! det har jag inte gjort hittills men jag är så GLAD för all den positiva respons jag har fått sen det blev officiellt att jag och maken tar över hotellet. Det är så fantastiskt roligt! och det värmde så underbart i hjärtat när jag fick på facebook igårkväll att smörgåstårtorna jag levererade igår var väldigt uppskattade. Det värmde hela vägen in i själen och jag blev så jätteglad! Tack snälla än en gång!

Vill ni beställa smörgåstårtor eller kanske nån annan catering inför helgerna här, så tveka inte att höra av er! Vi bakar även kakor till fikat, bröd och frallor! 

Ha en härlig söndagskväll därute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar