onsdag 28 december 2016

Hemlagade pannkakor till frukost!


Det bästa jag vet när jag bor på hotell är frukosten. Den slår liksom allt. Spelar inte så stor roll om jag går ut och äter sen på semestern exempelvis, frukosten är viktig. Jätteviktig!

och som jag har nämnt förut så kommer jag att fokusera på det hemlagade. Just idag fick mina hotellgäster resterna av dom frallor som låg kvar i frysen men ikväll har jag letat upp recept på egna ostfrallor och grövre frallor och så blir det källarfranska. Kommer alltid finnas hembakt bröd till frukost och bara vara just hembakt. Smakar ju så mycket godare. 

Idag bjöds det hemlagade pannkakor till den sena sittningen frukost, och dom togs emot med glädje, och det värmer mitt hjärta. 

Varför är då hemlagat så viktigt? För mig är det viktigt efter att ha sett programmet med Bert Karlsson och skolmaten för ett antal år sen. Såg ni det?  där det presenterades hur mycket tillsatser och e-ämnen vi har i vår mat. Nu kan inte jag berätta vad e-ämnen är exakt men det är exempelvis smaksättare, tillsatser helt enkelt. Konserveringsmedel. Efter att ha sett dom programmen så började jag titta på förpackningarna och läsa vad vi stoppade i oss. Följer det inte frenetiskt hemma på något sätt men försöker tänka på det. Samtidigt är ju hemlagat så mycket godare än det som är massproducerat i maskin. Tycker jag :). 

Hoppas att ni ska tycka detsamma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar