tisdag 13 december 2016

Mysigt med tidiga morgnar


Det är något nästan trolskt med tidiga morgontimmar. I morse när klockan var kvart över fem rantade jag ut i stallet och gav våra hästar mat. Dom tittade frågande på mig, vad gör du uppe så tidigt? Sen smög vi ut i hagen jag och dottern, la ut hö och tog fram vattenhinkarna som under natten stått under ett täcke för att inte frysa till is. Tillbaka in i stallet och bytte täcken på töserna, dom är inte vana att gå upp så tidigt och ja dom tittade med stora ögon. Anledningen var att maken lovat ta ut dom i hagen lite senare och den ena damen vi har är inte jättemysig att tas med när hon äter sin mat. 


Efter turen ut i stallet åkte jag ner till hotellet, ner i mörkret och blev nästan glad när grannen körde före mig ner till byn. Smög in på hotellet och tände upp, tände ljus och satte på radion innan jag började med lussekattsbaket. Strax innan sju var alla kakor klara och klockan sju var kaffet oxå klart. Såå mysigt! 


Några hugade kaffespekulanter hade jag på hotellet idag, och så hade jag ju ett gäng på jullunch. Nu är dock julborden på sin sista sväng, på torsdag serverar vi den sista julmaten och sen ska vi fira jul själva jag och Marie och göra klart hotellaffären :). 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar