tisdag 31 oktober 2017

God Morgon!


Hur har ni det såhär på höstlovet?

Härhemma har vi det lugnt och stillsamt, idag ska dottern iväg och klippa sig och så har vi hästar som ska motioneras.

Imorrn ska jag åka ner till hotellet en runda. Där är det för tillfället väldigt lugnt och jag ska börja sätta skott på mina pelargoner inför våren, dom kommer trivas finfint i hotellets stora fönster under vintern där det är lite svalare men där dom ändå kommer få väldigt mycket ljus. Kommer som sagt bli toppen för dom. 

Sen nästa vecka ska jag börja plocka fram julgardinerna och förbereda lite inför vad vi ska ha på julborden. Det går fort dit nu! 

Härhemma suckar man lite varje gång det är julreklam på tv men jag längtar ändå dit med alla ljus och varma färger........jag gillar jul. Läser julrecept på kvällarna i min instagram där folk lägger ut dom mest magiska kakrecept, kommer baka en del av dom på lördagarna i december det lovar jag! 

I morse var det frost ute och det måste jag säga att jag gillar oxå. Hellre det än ösregn och 10 plusgrader. Lite sol hade oxå varit hur skönt som helst! 

Lite kaffe till och sen är det dags att sätta igång den här dagen, hästarna står och stampar och vill ut och ja sen ska vi ju in till stan en tur! 

ha en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar