lördag 21 oktober 2017

Dagarna går


Naturen förändras dom här dagarna, löven faller ner från träden och dagarna blir kortare och kortare. Själv längtar jag efter jul och juleljus. Längtar ni oxå dit? jag hängde ut en lykta häromdagen härute på vår mjölkpall det lyser lite i mörkret när jag är ute med hundarna om kvällen eller när man kommer hem och det mörknar. Bara det där att det kolsvarta mörkret inte är så kompakt gör jättemycket!




Här kommer hotellets senaste medarbetare! Lovade ju er en bild! Jag blev så glad för ett tag sen när jag pratade med tanten på miljö och hälsa, jag får lov att till viss del använda våra egna ägg här på gården till bakning på hotellet och det gläder mig. En gång sprättägg aldrig mera köpeägg! Det smakar verkligen helt annorlunda det är inte en myt....så framåt sommaren så kan ni förhoppningsvis få kakor bakta på den här lilla damens ägg! Visst är hon söt????? 

Mariette och jag var på dialogmöte häromdagen, eller ja vi hade dialogmötet på hotellet faktiskt. Vi var inte så väldigt många men vi fick upp väldigt många bra saker. 

Något som pratas om i byn för tillfället är vårdcentralen och apoteket. Apoteket som har stängt vissa dagar i veckan pga personalbrist. Tyvärr är det ju så att med många apotek och en bransch som lider av för lite personal så blir det så. Är då underlaget dåligt så .....ja. Likadant med vårdcentralen. Vi ska värna om det vi har här i Knäred känner jag emellanåt. Jag skrev ett inlägg för ett tag sen om att många vill ha öppet på hotellet, helst hela tiden, men med dåligt underlag så är det en omöjlighet. Jag eller någon annan vill lika lite som du jobba gratis. En tuff sanning. Likadant är det på vårdcentralen. Vi måste värna om den för att kunna ha den kvar. Kommer järnvägen om ett par år så ökar troligen befolkningsmängden i Knäred, det är den tendensen man sett på andra håll där järnvägen kommit tillbaka. MEN vi ska tänka en sak, om vi inte värnar om det vi har och orten går på nedgång hårt tänkt, då kanske vi inte får vår järnväg heller? 

Lika viktigt är det att vi företagare håller ihop och arbetar med varandra. Därför har jag nu lagt ut en hint på facebook om en företagarträff i Knäred. Är ni med? inget företag är för litet! Givetvis är ni företagare från grannbyarna oxå hjärtligt välkomna! 

Vi får se om jag får något gensvar :) 

Ha nu en fin lördagskväll därute! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar