tisdag 17 oktober 2017

God morgon tisdag!


Mina mornar med kaffet framför min dator eller sittandes på hotelltrappen är dom allra mysigaste. Åh vad jag uppskattar det. Lugnet och att få starta i lugn och ro. Jag sitter faktiskt ute på trappen på hotellet så många morgnar jag kan när jag är därnere, det är så underbart, att få sitta just ute!

Idag är solen alldeles röd och rund. Ser ut lite som att månen ligger framför solen? Väldigt vackert är det. Vi försökte fånga på bild men det syns inte alls då. Hela skogen har ett märkligt orange sken över sig.

Jag gjorde ett nytt gott recept i söndags som jag måste dela med mig av :)

Köttfärslimpa med bacon och färskost

1/2 kg köttfärs
1 lök
kryddor efter behag

Tryck ner köttfärsen i en ugnsform, smörj den först med lite smör och gör liksom ett hål i botten 
Lägg 3 baconskivor i botten
Lägg på 3 matskedar färskost
Lägg på 4 skivor stark ost
Lägg på tre ägg 

In i ugnen ca 200 grader i ca 40 minuter beroende på ugn

Jag och resten av familjen åt detta med potatismos och tyckte det var sååå gott! 

Familjen tyckte dock man kunde lämnat väck äggen men jag gillade det, det är väl en smaksak kan jag tro :)

Prova! Ni kommer inte ångra er! kan tycka det är sååå svårt att finna ut recept på vardagsmat så blir så glad när jag finner något lite roligt och annarlunda som ändå är enkelt. 

Igårkväll föddes en liten medarbetare till hotellet, mer om den kommer imorrn! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar