söndag 15 oktober 2017

Söndag morgon


Naturen förändras häruppe på berget dom här dagarna, från att ha varit konstant grönt så går nu allting i rött gult sken, det är så himla vackert! Det är som en sal av guld däruppe....

och Älglöss :)

Dottern och jag var ute och sprang häromdagen och plötsligt befann vi oss som i ett moln av dessa äckliga små kryp, dom är som små krabbor som kryper på tvären och liksom sätter sig fast. Usch jag tycker inte om dom!

Apropå älg så har vi suttit inomhus på förmiddagen medan älgjägarna gjorde sitt i skogen men nej det blev ingenting idag inte. Vi har en sååå ståtlig tjur som går här i närheten men nej han var inte lovlig. Inte vår lilla ensamma ko som brukar stå och äta äpplen i kohagen på nätterna heller. Nu har dom åkt hem och alla djur ha fått gå ut, ankorna står och tvättar sig på gräsmattan och katten ligger i sin ställning och glor ut genom dörren som är öppen. Älskar att kunna sitta och jobba med mina papper och ha just dörren öppen det är sååå underbart! och i mitten av oktober! skönt!

Och nej annars blir det en lugn söndag. Ska prova ett nytt recept jag hittade på fejjan häromdagen, eller rättare sagt Hanna satt och surfade och kollade på det och jag råkade passera. Såg väldans gott ut! 

Ha en fin söndag därute!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar