fredag 31 mars 2017

Vårsol!


från en ganska blek vårhimmel kommer där inemellan lite sol idag, det är så skönt när den sticker igenom!

Igår fortsatte jag målandet i hallen, åh vad skönt och vitt och fräscht det blir! problemet är ju när man målar väggarna vita så blir plötsligt dörrposterna nästan gråa :) men men. Ska måla dom oxå såsmåningom. 


Det är roligt att se när det händer saker från ena dagen till den andra iaf och nu längtar jag verkligen efter dörrarna och att jag sen kan fortsätta fixa!

Nästa vecka kommer ett mindre sällskap och käkar lite på kvällen. Lite god mat, lite vin och bara umgås. Jättetrevligt! vill du oxå ha en mindre middag för några vänner men gitter inte laga maten själv så bara hör av dig! Man måste inte ha den dyraste middagen för att få till en middag :). Funkar finfint med paj, tacos eller nåt annat som ni gillar, bara hör av er, vi fixar!

Vi fixar gärna även påskmaten åt er! Sillen brödet pajen köttet äggen, vi ordnar det! Inga problem! Beställ i god tid bara, påsk är en riktigt härlig mathögtid!

Börjar planera så smått på vad vi ska ha på vårt påskcafe, det blir massa goa kakor! och mackor! och så kommer Cilla Bader med sina bakelser och det kan nog bli nån tårta oxå! Senare i vår kommer vi att göra en beställningskatalog med tårtorna så att ni kan beställa tårtorna och se hur dom ser ut innan ni beställer! 

Men nu mina vänner nu ska jag köra vita dukar till kemtvätten! Ut i fina vårvädret!

Ha en riktigt skön helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar