torsdag 16 mars 2017

Renovering påbörjad....


Den här bilden från vår skogsväg är en av dom tavlor som kommer hängas upp på hotellet under våren. Vi har beställt ett antal nya fönster, nya ytterdörrar och så ska det renoveras badrum på tredje våningen. Det blir total utrensning där kan man säga. 

Själv har jag börjat måla vitt på väggarna i hallen därnere innanför dörren. Jag är väldigt anti den där gula tapeten som hänger där, den gör liksom att allting i hallen blir just gult. Var ju väldigt modernt nån gång på 90-talet men nu blir det vitt istället. Både den och hotellingången ska målas vita och sen kommer jag fortsätta måla mig uppåt om man säger så och så ska det bli vitt i gemensamma utrymmet på ovanvåningen oxå. 

Pga renoveringen kan det ju vara lite rörigt och halvmålat ett tag, hoppas ni står ut med det!

När jag sen har målat klart i receptionen så ska jag flytta ner min redovisningsbyrå. ja jag får ha bytt dörrarna oxå kanske. Har ju en del kundmaterial härhemma och jag känner jag flyttar inget ner innan det är klart renoverat så man slipper sitta och jobba i byggdamm :)

Nästa lördag är det våffeldagen, vi har fått flera bokningar till det, häftigt! Lär bli kakbak större delen av nästa vecka :)

Ha en go kväll, på hotellet är det årsmöte och utleverans av catering! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar