onsdag 22 mars 2017

Vårsol och sommarplaner...


Gomorron därute! Igår packade jag upp sista sändningen med tavlor som jag har beställt från canvas! Bland annat den häruppe, en ensam fiskmås mot en sommargul himmel. Så vackert. Det kommer bli bra. 

Jag har provmålat i bägge hallarna nere nu, ser lite roligt ut för tillfället om man inte vet om att jag just har provmålat men ska sätta fart och måla klart nästa vecka tänkte jag så det blir färdigt. Sen kommer även tavlorna komma upp. 

Om 5-6 veckor kommer sen dom nya ytterdörrarna, kommer fina vita dörrar istället för bruna som sitter där idag, dom har gjort sitt och dom fungerar som ventilation dessutom, ventilation vi inte vill ha. Ett par nya fönster kommer att komma upp då oxå, bland annat mittenpartiet på mellanvåningen. Dom har oxå funkat fint som ventilation i vinter. Blir så när fönster och dörrar gjort sitt, dom blir tagna av ålderns kant. 

Nu när jag sitter och skriver så letar sig solen in bland träden häruppe i tygared. Det är så vackert. Hannas busschaufför var här förut och sa du skulle ju flytta ner verksamheten till hotellet? och ja, för er som undrar det kommer. Men jag vill ha målat klart först och fixat till, bytt dörrarna och sånt. Jag är där nästan varje förmiddag utom när jag är på kundbesök ändå, men jag pysslar med lite annat. Idag är jag inte där, och imorrn fyller gubben år så då tänkte jag vara ledig. Sen på lördag är det ju våffeldagen! Har bakat lite kakor och förberett tidigare i veckan, ni kommer väl?

Ja och så sommaren då. Cafeets vara eller inte vara är något jag har gått och grunnat på en del. Det är ju fortfarande så att dygnet har bara 24 timmar och jag har inte helt fått in det i min kalender under våren. Det har varit mycket nytt och mycket bokningar så jag känner att när jag öppnar så ska det vara bra!

Därför blir det under sommaren tisdag-lördag det är öppet Ni kan beställa frallor bullar kakor och tårtor! Vi kommer fota och lägga ut vårt tårtsortiment och göra en broschyr med dom oxå så att ni kan se vad vi har för sortiment. Beställes senast en vecka innan ni ska ha dom. Tårtorna alltså, och gärna allt annat oxå, det är ju för att det ska bli lättare att planera.

Sen under sommaren kommer det då oxå finnas mackor, pajer etc alla dagar det är öppet att äta till lunch. Även här kan man beställa om man vill ha fler. 

Sen får vi se hur detta faller sig ut, känner vi att underlaget finns kommer vi fortsätta fram i höst med cafeet och då får jag ta in någon som jobbar under helgerna just och slutet av veckorna. Känner ni någon som är intresserad av det så får dom gärna lämna in ett cv till mig. Blir som en halvtid ungefär. 

Resten av sommaren på kvällarna kommer vi ha lite räkfrossa och nån form av kvällsmeny vissa dagar i veckan ! Vi tar det lite som det kommer och så får vi arbeta oss framåt. Vi vill att hotellet ska leva och gå framåt så därför tar vi det lite pö om pä och kollar av intresset. Håll utkik! 

Ha nu en fin torsdag och en härlig helg så hoppas jag vi ses i vårsolen på lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar