måndag 20 februari 2017

Regn och rusk

Imorse var ingen rolig morgon att ge sig ut i, det tyckte nog inte nån som gav sig ut i mörkret i regnet och rusket i  morse. Resten av familjen låg kvar hemma och sov medan jag körde ner till hotellet, det var skönt att komma in i värmen sätta på kaffet, dra igång vattenkokaren och tv-n. Medan jag la på dom sista dukarna till begravningen på fredag så slog regnet mot rutan därute. 

Just nu sitter jag och dricker te  i en stor kopp. Maken har legat i influensa sista dagarna och jag bävar för att det snart är min tur. Dottern hade svinflunsa förra året och då klarade jag mig peppar peppar så hoppas på att kunna göra detsamma iår. Däremot har jag för att mota olle lite i grind valt att stänga alla bokningar denna veckan för att ni ska slippa stå utan om ni vill beställa något. Ni som redan har beställt behöver inte oroa er och kocken kommer som planerat på begravningen. 

Jag tycker lite synd om alla barn som har sportlov nu, vi kunde fått lite snö istället känner jag. Det hade varit väldigt mycket trevligare men å andra sidan behöver vi vatten. Massor av vatten, grundvattnet är jättelågt eller har varit men nu är dikena häruppe i skogen fyllda igen. Har haft en hovslagare en gång som alltid sa att det kommer alltid samma mängd nederbörd varje år....jojo. Det känns så nu.

En vecka kvar på februari och nästa tisdag är semmeldagen! Glöm inte beställa, kaffet är på och annat fika finns, frallor likaså! välkomna in i värmen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar