torsdag 9 februari 2017

Snö och alla hjärtans dag


Gillar ni snö? jag som är decemberbarn kan inte neka till att jag älskar snö! det blir så vitt och fint och ljust ute, ikväll tog vi hundarna jag och dottern och gick en runda efter att vi både rastat och släppt in våra hästar och tiden var långt efter när det normalt på vintern är kolsvart ute...så himla skönt!

I skogen var helt tyst, man kunde nästan höra en nål falla och ett tu tre stannade en av hundarna, satte näsan upp i vädret och vädrade....vi vände på huvudena och emellan träden stod en stor och väldigt ståtlig älgko och tittade på oss. otroligt vacker och säkert oxå gammal för hon var alldeles grå om huvudet. Hon stod alldeles stilla och vi smög tyst därifrån, funderandes på när dom egentligen kalvar eftersom hon vände på huvudet flera gånger och tycktes titta ner på marken. Kanske hade hon årets lilla kalv där hos sig?

Vem vet?

Igårkväll bredde vi frallor för glatta livet på hotellet, det var just älgmöte med en älgforskare på besök och i andra delen av hotellet hade en förening sitt årsmöte. Jättemysigt! Var kanske inte fullt lika mysigt att gå upp tidigt i morse men jag älskar dom tysta jättetidiga morgnarna på hotellet när jag förbereder frukost, diskar undan och kan gå och pyssla lite medan mina gäster äter frukost. Fantastiskt mysigt! 

När jag sen kom hem la jag mitt huvud på kudden i en timma ,det är lyx på hög nivå! Älskar att kunna arbeta som jag gör, är jättetacksam att just ni därute gör det möjligt!

Nu är det inte långt kvar till alla hjärtans dag! Vill du boka bord eller beställa mat till avhämtning? Hör av er! Några platser finns kvar! Varmt välkomna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar