söndag 23 april 2017

Vill ha vår!


Sol sol sol sol sol. Ja lite sol har vi allt haft sista tiden men oxå väldigt mycket blåst och kyla. Toklängtar efter vår och värme nu, verkligen! den där riktiga härliga värmen som gör att man inte fryser så fort man kommer ur lä. Igår var det en av mina vagnar från martin Servera som gav sig iväg rätt genom korsningen. Livsfarligt! Blåsten tog den tydligen, själv såg jag inte eländet, den har ju stått där hela vintern och har inte rört sig en mm men igår gav den sig iväg. Usch! Vill inte veta vad som kunde hänt om den stått mitt i vägen mitt i natten. Hualigen!

Nu är dom fastankrade i trappen! 

Det har varit en fin helg med övernattande gäster som fått middag och frukost i dagarna två. Älskar dessa möten med goa glada människor, verkligen älskar det! 

Förra helgen hade vi grillbuffe och efter en del strul med grillar som inte ville starta så blev det en bra kväll med många glada goa människor! Med betoning på många! och glada! fantastiskt trevligt var det!

Nu på onsdag är det modevisning, sista dagen för anmälan är idag! 
Det blir lite mingel klockan sex, då står det ett glas mousserande alkoholfritt samt kycklingben o potatissallad och väntar på er, sen är det då modevisning halv sju! Välkomna! Det är ett rätt stort antal som anmält sig redan, det är jättekul!

och nästa helg är det restaurangdagarna! Ni missar väl inte det härliga erbjudandet alla restauranger i Laholm har den här helgen? Två rätters för 230 kronor, gå in på restaurangdagarna på Facebook och kika! Det bjuds på allt möjligt, allt låter lika gott :)

Nu däremot är det söndag kväll, jag ska sätta mig i sängen med en god bok ett tag och lyssna på vinden medan maken ser på fotboll. 

Ha en go kväll därute! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar