onsdag 27 september 2017

I en värld av återvinning


Hej på er därute!

igår gick jag på hotellet och grejade med mina blommor och ja det lustiga är att dom har börjat blomma flera av dom nu när jag klippt ner dom inför hösten. Dom tyckte uppenbarligen inte att dom behövde höst. Jag kommer att ha mina blommor därnere under vintern, där är svalt och där är samtidigt ljust. 

Idag kom ett nytt paket med sticklingar och ja igår fick jag ett. Man får vara lite uppfinningsrik när man skickar blommor per post, dom ska ju helst inte bli mosade. Då är mjölkpaketer jättebra exempelvis. Igår fick jag då pelargoner i ett sånt och när jag packat upp det så klippte jag det i remsor och hade dom som namnlappar. Funkar ju jättebra i krukor som blir blöta! 

Idag kom sticklingarna i en gammal vin bag-in-box :) funkade det oxå! 

Ja ni, nu är snart båda julborden helt fullbokade. Förutom dom evenemang som ligger ute kommer jag ha en after work i slutet av oktober och så kommer jag då att ha öppet alla lördagar i december. Efter jul lär det nog bli antingen fredagar eller lördagar jag har öppet, troligen lördagar dock. Innebär att ni varje lördag en stund efter jul kommer kunna avnjuta nybakta semlor bland annat.....mums! och så finns det te att köpa, både engelskt och vanligt lösviktste! Teburkar finns och så kommer så äntligen ljusen som fastnade i norge................äntligen! 

Bakkvällen är snart oxå fullbokad, får jag jättemånga fler intresserade lägger vi ut en kväll till! 

Nähä, idag sitter jag med mina papper och arbetar härhemma med dörren öppen och njuter av stillheten. Så skönt att kunna sitta och jobba med dörren öppen ännu i slutet av september! häromkvällen satt vi länge länge i uterummet medan mörkret slöt sig därute, vi försöker suga ut det sista av sommaren!!!!

Ha en skön onsdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar